Dag 12 - Reisverslag uit Vlessart, België van Ann Block - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Vlessart, België van Ann Block - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Ann

29 September 2018 | België, Vlessart

Dag 12 : van Chobe naar Victoria Falls

Deze morgen, vroeg opgestaan om een drie uur durende safari in het Chobe park te doen. We zijn echter niet alleen en merken snel dat het toerisme in Botswana geconcentreerd is in dit magnifieke park, waar heel wat diersoorten naast elkaar leven. Vrij snel zien we een tiental jeeps voor een enorme boom stilstaan om daar in de top deze boom een luipaard te volgen, die daar in een groot vogelnest zich te goed doet aan zijn ontbijt. Na een tijdje daalt het luipaard naar de grond en dan barst er een struggle for the fittest los tussen de intussen 20 jeeps, die elk een glimp willen opvangen van dit prachtig dier. We waanden ons op het "Leopard kruispunt" op maandagmorgen. Wat een contrast met de vorige parken! We zeggen dan ook tegen onze chauffeur dat we hier niet aan willen meedoen en rijden verder. Wat later, weer diezelfde cinema voor een groepje leeuwen. En weer rijden we deze madness voorbij. En dan wordt het rustiger en zien we weeral olifanten, waar we niet meer voor stoppen, buffels, sabelantilopen, springbokken, en een heleboel wondermooie vogels. Bij het terugrijden zien we het groepje leeuwen terug in veel kalmere omstandigheden. Dan nemen we afscheid van onze gids om onze reis naar de Vic Falls voort te zetten. De grensovergang met Zimbabwe verloopt moeizaam met een wachttijd van anderhalf uur in de hitte, wat al bij al nog meevalt. Sommige toeristen verliezen hier vier uur. En dan eindelijk de Vic Falls. Prachtig, indrukwekkend, groots, ... en verfrissend. Het is de trekpleister van de streek met toeristen uit de hele wereld. Maar zeker de moeite waard. Morgen staat er een helikoptertoer en rust op het programma, voor we de terugreis aanvatten.