Dag 8 - Reisverslag uit Vlessart, België van Ann Block - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Vlessart, België van Ann Block - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Ann

26 September 2018 | België, Vlessart

Dag 8 : van Etosha naar Rundu

We verlaten het natuurpark Etosha en zetten koers naar Rundu, een stadje aan de grens met Angola, waar de rivier okavongu de grens vormt. Onderweg houden we halt aan een duizend jaar oude Baobab en aan een kraampje waar we een paar souvenirs kopen. 's Middags houden eten we in een logde waar we typisch Afrikaanse kost krijgen voorgeschoteld. Ik eet oryx met maniok en Eric werkt een T bone steak van onbekende origine met maniok naar binnen. Zware kost! En als dessert eten we monkey brains, een vrucht die je openkraakt als een kokosnoot en je lepelt er een brij uit dat uit zaden en vruchtvlees bestaat. Onze logde van vandaag is vrij basic, maar kijkt uit op de rivier, waar we een boottocht op maken bij zonsondergang. Het doet deugd om eens de koelte op te zoeken en ons te laten wiegen door de boot. Langs de oever zien we kinderen zwemmen, vrouwen de was en afwas doen en velen zichzelf wassen.