Dag 6 - Reisverslag uit Vlessart, België van Ann Block - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Vlessart, België van Ann Block - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Ann

23 September 2018 | België, Vlessart

dag 6 : van Twyfelfontein naar Etosha

Weer een dag vol indrukken, nieuwe ervaringen en emoties. Na afscheid te hebben genomen van onze Namibische gastheren en -vrouwen, die ons trouwens gisterenavond hebben getrakteerd op een paar mooie liederen en het volkslied, gaan we op weg naar een site met een heleboel schetsen die waarschijnlijk een paar duizenden jaren oud zijn. Het is een Unesco werelderfgoed en de grotten van Lascaux zijn klein bier vergeleken met deze tekeningen. Het rare is dat deze tekeningen niet eens beschermd zijn met plexiglas of een andere afsluiting. Dan vertrekken we naar de een site waar een heleboel versteende bomen terug te vinden zijn. Dit fenomeen is te verklaren door een ijstijd die de bomen in een mum van tijd, het is te zeggen enkele miljoenen jaren, heeft doen verstenen en nu komen deze bomen weer tevoorschijn door erosie. En dan trekken we richting Etosha, het natuurpark bij uitstek voor safari's. Na alweer een rit van vijf uur, komen we net op tijd om anderhalf uur in het park rond te rijden. We zien een heel pak zebra's, pudu's, springbokken, dikdiks, giraffen, gnoes, oryxen,... En dan komen we aan bij een van de drinkplaatsen in het park waar we een half uur lang een olifant kunnen observeren vanop een afstand van tien meter. Deze drinkplaatsen maken dit park zo bijzonder tijdens het droog seizoen omdat alle dieren hier komen drinken. Ze werden gebouwd door de Duitsers toen Namibië nog een Duitse kolonie was. Onze nieuwe gids overlaadt ons met heel veel informatie. Die man lijkt wel een wandelende Wikipedia. Morgen staat er een ganse dag Etosha op het menu en ik hoop nog heel wat olifanten en misschien wel leeuwen te zien.